Dune

Dune - Play by E-Mail

Trained on Bene Tleilax, mentats are humans with heightened mental computational skills.

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Sprache: |
Historie: PBEM BCO10 - Runde 0 - 1 - 2
andere aufgezeichnete PBEM-Spiele: LK1 - BCO10

Spielinformationen
Spiel: BCO #10 - "Eye of the Storm"
Abtauschrichter:
Boycat_Oh

Runde: 1
Intervall: House Emerald Cross

CROE 6 5 4 3 2 1 4 Solari/Gewürz
Gildenhort 0 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
6 Gewürz
        6|
   C    5|
   R    4|    X
   O    3|   X
   E    2|  X
        1|XX
---------+------------------------
Runde    |01     2    3  4  5  6  7...
Intervall|-1234561235612312312312312...
Hausinformationen
Haus
Profil
Name
Anführer

Sponsor
HOUSE IRHALN
Mentat Suk
Initiate Poolman
The Guild
HOUSE EMERALD CROSS
Paul, Supreme Commander
of the Imperial Space Marines
House Corrino
HOUSE WEOTCH
Lord Edwards

House Harkonnen
MONKEY HOUSE
High Zookeeper
Lewellen
Fremen
HOUSE CONFEDERACY
Duke Chip

House Atreides
HOUSE A'NURAN
Reverend Mother
Serenity Frog
The Sisterhood
Haus
Forum
(Imperial)
Rang (Init.)
Imperiales Deck
Ablage (oberste K.)
Zusammenkunft
3 (10+4)
-3 Karten
0 Karten ( -- )

Harkonnen Industries
Imperiale Karte #3
4 (10+3)
-3 Karten
0 Karten ( -- )
Imperial Suk School Profits
Imperiale Karte #2
Imperiale Karte #3
6 (10+0)
-3 Karten
0 Karten ( -- )
Imperiale Karte #1
Imperiale Karte #2
Imperiale Karte #3
5 (10+2)
-3 Karten
0 Karten ( -- )
Imperiale Karte #1
Imperiale Karte #2
Imperiale Karte #3
2 (11+1)
-3 Karten
0 Karten ( -- )
--
The Open Bled
Imperiale Karte #3
1 (11+4)
-3 Karten
0 Karten ( -- )
--
CHOAM Directorship
Imperiale Karte #3
Haus
Reserve
Haus Deck
Ablage (oberste K.)
Hand
Schatz
Ehre
Hort
-9 Karten
2 Karten ( Casting Nets )
1 Karten
1 Solari (-5 +4 -2 -3 -3 -3 -3 -2 -3 +1)
10 Ehre
3 Gewürz (+3)
-8 Karten
1 Karten ( Spice Harvester )
3 Karten
5 Solari (+5 -3 -4 -2 -3 -2 -2)
12 Ehre (+1 +1)
3 Gewürz (+1)
-8 Karten
1 Karten ( Approximation Analysis )
7 Karten
11 Solari (-3 -3 -3)
10 Ehre
0 Gewürz
-8 Karten
1 Karten ( CHOAM Delegate )
7 Karten
15 Solari
10 Ehre
2 Gewürz
-8 Karten
2 Karten ( Stranglehold )
2 Karten
10 Solari (-1 -2 -2 +5 -4 -2 -1 -1 +3)
11 Ehre
4 Gewürz (+3)
-8 Karten
1 Karten ( Palace Keep )
7 Karten
7 Solari (-2 -1 -1 -1 -4 -2)
16 Ehre (+3 +2)
3 Gewürz (+3)
Haus
Domäne
Tupile

Dune

Event #1

Event #2

Assembly Chairmanship

Guild Navigator
Umma

House Physician
Baliset

Kaitain

Dune

Levenbreche
Sardaukar Battalion

Guard Commander

House Agent

Giedi Prime

Dune

False Wall South

Dune

Caladan
House Battalion
Atreides Battalion

Dune

House Mentat
Assassin Cohort

Caladanan Exports

Wallach IX

Dune

Event

Plasteel Industries

Verlauf

Runde 1
Initiative

Haus A'nuran und Confederacy deklarieren 11 Ehre.
A'nuran #PBEM_LEGT_AB_A# Palace Keep (4) #PBEM_LEGT_AB_E# und erhält Rang 1.
Confederacy #PBEM_LEGT_AB_A# Ecological Testing Site (1) #PBEM_LEGT_AB_E# und erhält Rang 2.
Haus Irhaln, Emerald Cross, Weotch und Monkey deklarieren 10 Ehre.
Irhaln #PBEM_LEGT_AB_A# House Mentat (4) #PBEM_LEGT_AB_E# und erhält Rang 3.
Emerald Cross #PBEM_LEGT_AB_A# Spice Harvester (3) #PBEM_LEGT_AB_E# und erhält Rang 4.
Monkey #PBEM_LEGT_AB_A# CHOAM Delegate (2) #PBEM_LEGT_AB_E# und erhält Rang 5.
Weotch #PBEM_LEGT_AB_A# Approximation Analysis (0) #PBEM_LEGT_AB_E# und erhält Rang 6.

Hausintervall A'nuran
1) Stationiere Haus Karte unterdrückt.
2) Aktiviere Wallach IX für 3 Ehre (11+3 = 14 Ehre).
3) Initiiere Petition für Plasteel Industries.
    A'nuran bietet 2.
    Confederacy passt. Distrans: "Good luck to House A'nuran".
    The other Houses, not wishing to incur the wrath of the Sisterhood, follow Confederacy's lead.
    A'nuran's Petition für Plasteel Industries ist erfolgreich (18-2=16 Solari).
4) Initiiere Petition für CHOAM Directorship.
    A'nuran bietet 3.
    Confederacy, Monkey, Irhaln und Emerald Cross passen.
    Weotch bietet 4.
    A'nuran bietet 5.
    House Weotch bietet 6.
    House A'nuran passt.
    Weotch blockiert die Petition (20-3=17 Solari).
5) Kaufe 3 Gewürz (0+3=3 Gewürz; 16-1-1-1=13 Solari; Gildenhort: 16-3=13 Gewürz; CROE: 1).
6) Kaufe 2 Ehre (14+2=16 Ehre, 13-4=9 Solari).

Hausintervall Confederacy
1) Kaufe 3 Gewürz (1+3=4 Gewürz; 15-1-2-2=10 Solari; Gildenhort: 13-3=10 Gewürz; CROE: 1+1=2).
2) Aktiviere Caladan (10+5=15 Solari).
3) Stationiere House Mentat (15-4=11 Solari).
4) Stationiere Assassin Cohort, zugeordnet zu House Mentat (11-2=9 Solari).
5) Stationiere Stranglehold, zugeordnet zu House Mentat (9-1=8 Solari).
6) Aktiviere House Mentat to initiate Stranglehold. Transfer holding to domain, assigning 1 deferment token. Stranglehold wird abgelegt.
7) Stationiere holding (Caladanan Exports) unterdrückt (8-1=7 Solari).
7a)Aktiviere Caladanan Exports (7+3=10 Solari).
8) Stationiere House Battalion, zugeordnet zu Caladan (10-1=9 Solari).
9) Stationiere Atreides Battalion, zugeordnet zu Caladan (9-2=7 Solari).
10) Initiiere Petition für The Open Bled.
    Confederacy bietet 3. Distrans: "House Confederacy hopes the Houses Minor will extend the courtesy of passing on my first petition as they did with House A'nuran's first petition".
    Monkey passt. Distrans: "The Monkey House passes on your first petition and expects the same consideration when our turn comes up."
    Irhaln passt.
    Emerald Cross passt.
    Weotch bietet 4.
    A'nuran bietet 5.
    House Confederacy passt. Distrans: "To Monkey House, thank you for the consideration, and yes, we will honor your request when you are on the assembly floor.
    Thanks also to Houses Emerald Cross and Irhaln.
    To the BG and Harkonnen, beware who you push on, for when pushed too hard, we will STRIKE back!"

    Weotch passt.
    A'nuran blockiert die Petition (9-2=7 Solari).

Hausintervall Irhaln
1) Stationiere Haus Karte #1 unterdrückt.
2) Stationiere Haus Karte #2 unterdrückt.
3) Stationiere Casting Nets, zahle 0 Solari, ziehe 1 Karte vom Haus Deck.
4) Initiiere Petition für Assembly Chairmanship.
    Irhaln bietet 3.
    Emerald Cross passt.
    Weotch passt.
    A'nuran passt
    Confederacy bietet 4. Distrans: "House Irhaln, Upon an intense Mentat analysis, it has been determined too powerful to allow you to have this holding for 3 solaris. With 6 players, 3 still to play after you, my Mentat projects you to make 6 solaris before the end of this turn alone! This is certainly a good play on your part, but with 20 solaris in your treasury and a planet to engage, our House in all good conscience cannot allow this to happen at such basement bargain prices. We bid 4 solaris. We will state up front that we will bid no more on this petition after this. This is not to cause conflict between our Houses, but sound economics based on your potential windfall with such a great charter."
    Monkey passt.
    Irhaln bietet 5.
    Confederacy passt.
    Irhaln's Petition für Assembly Chairmanship ist erfolgreich (20-5=15 Solari).
5) Aktiviere Tupile (15+4=19 Solari).
6) Kaufe 3 Gewürz (0+3=3 Gewürz; 19-2-3-3=11 Solari; Gildenhort: 10-3=7 Gewürz; CROE: 3).
7) Stationiere Guild Navigator (11-3=8 Solari).
8) Stationiere Umma, zugeordnet zu Guild Navigator (8-3=5 Solari).
9) Initiiere Kampf-Ritus: Irhaln's Guild Navigator gegen Confederacy's House Mentat
    AD&E: Guild Navigator
    DD&E: House Mentat
    Auswertung: Guild Navigator (Stärke 1) hat keinen Effekt auf House Mentat (Widerstand 2). House Mentat (Stärke 3) bezwingen Guild Navigator (Widerstand 2).
10) Initiiere Petition für Harkonnen Industries.
    Haus Irhaln bietet 4.
    Distrans: "House Irhaln realizes fellow houses may be upset by the deployment of a second charter in a single turn. We understand such objections, and will carry no grudge if another house sees fit to overbid us and pay 3 solaris to halt our efforts... as you can see, we do not have enough resources to counter such a raise."
    Emerald Cross passt.
    Weotch bietet 5.
    A'nuran passt.
    Confederacy passt. Distrans von Duke Chip: "We do point out to House Weotch that this is a Harkonnen Imperial card, and we would be surprised if you let the Guild trespass on your turf to gain solaris. But, since they are willing to pay twice it's value, we consider it no concern of ours, especially since their bank account will be very, very, low."
    Monkey passt.
    Irhaln passt.
    Weotch blockiert die Petition (17-3=14 Solari).
11) Stationiere House Physician (5-2=3 Solari).
12) Stationiere Baliset, zugeordnet zu House Physician (3-3=0 Solari).

Hausintervall Emerald Cross
In a distrans from Kaitain, which all Houses would do well to study, the Supreme Commander of the Imperial Marines has this to say: "Friends will not oppose us during our petitions!"
1) Initiiere Petition für Imperial Suk School Profits. (Irhaln's Assembly Chairmanship wirkt sich aus, 0+1=1 Solari).
    Haus Emerald Cross bietet 3.
    Haus Weotch bietet 6.
    Alle Häuser passen.
    Distrans von Haus Emerald Cross: "Look high in the sky, House Weotch. You have to agree that it is large and vast. We will make sure that it feels even heavier when it fells on your head!"
    Haus Weotch blockiert die Petition (14-3=11 Solari).
2) Aktiviere Kaitain (16+5=21 Solari).
3) Stationiere Levenbreche (21-3=18 Solari).
4) Stationiere Sardaukar Battalion, zugeordnet zu Levenbreche (18-4=14 Solari).
5) Stationiere Guard Commander (14-2=12 Solari).
6) Initiiere Kampf-Ritus: Emerald Cross' Levenbreche gegen Weotch's Giedi Prime.
    Distrans from House Weotch: "You shall surely pay for this one. Such treachery reeks of treason!" Lord Edwards
    Angreifer Deklaration: Levenbreche leitet direkt Guard Commander.
    Angreifer Aktivierung: Levenbreche, Guard Commander, Sardaukar Battalion.
    Verteidiger Deklaration & Aktivierung: Giedi Prime
    Auswertung: Emerald Cross Angreifer (Stärke 7) bezwingen Giedi Prime (Widerstand 6). Giedi Prime (Stärke 1) hat keinen Effekt auf Angreifer.
    Konsequenzen: Emerald Cross erhalten 1 Ehre (10+1=11 Ehre).
    Distrans von Emerald Cross: "We will repeat this exercise if we notice any aggression in the future."
7) Kaufe 1 Gewürz (2+1=3 Gewürz; 12-3=9 Solari; Gildenhort: 7-1=6 Gewürz; CROE: 3+1=4).
8) Kaufe 1 Ehre (11+1=12 Ehre, 9-2=7 Solari).
9) Stationiere House Agent (7-2=5 Solari).

Befehle ausgeführt.

Legende
SymbolBedeutung


Dune
Dune
Dune
Dune
[1]
(0)
*P*
Imperiale Karte
Hauskarte
deaktiviert/einsatzbereit
aktiviert
zugeordnet/angelegt
unterdrückte Karte
Anzahl Verzögerungsmarker
Anzahl Programmmarker
wird gerade in Petition ersteigert
imperial card
house card
disengaged/deployed
engaged
attached/assigned
subdued card
# of deferment tokens
# of program tokens
currently being petitioned
RitusZielRitustypBelohnung
Knife - DuellPersonaLandsraad+/- 1 Ehre / bezwungener Karte
Gun - KampfGebiet (Fief)Landsraad+/- 1 Ehre / bezwungener Karte
Scroll - VerhandlungVertrag (Charter)CHOAM+/- 2 Solari / bezwungener Karte
Mask - IntrigePersonaCHOAM+/- 2 Solari / bezwungener Karte
Regeln

Siegbedingungen
1. Wohlstand und Einfluß beweisen: 10 Ehre + 10 Spice ansammeln + Heimatwelt bzw. Ally aktivieren.
2. Arrakis beherrschen: Dune, Arrakeen, Carthag, Minor Erg, Imperial Basin und Open Bled regieren und alle 6 aktivieren.
3. Als einziger Spieler übrig sein. Spieler werden eliminiert wenn sie Housekarten auf die Hand ziehen müssen, aber nicht können, weil sie A) 0 oder weniger Ehre besitzen oder B) ihr House Deck leer ist.

Regeln (englisch)
- Spielrunde ausführlich (englisch)
- Spielrunde kurz (englisch) / (deutsch)
- Beispiel-HausIntervall (deutsch)

letzte Änderung:
13.02.2020
von Ole Jaekel