Sprache: | Historie: PBEM BCO10 - Runde 0 - 1 - 2andere aufgezeichnete PBEM-Spiele: LK1 - BCO10
Runde: 1 Intervall: House A'nuran
6| C 5| R 4| O 3| E 2| 1|XX ---------+------------------------ Runde |01 2 3 4 5 6 7... Intervall|-1234561235612312312312312...
Dune
Event
Plasteel Industries
Runde 1 - Initiative
Houses A'nuran and Confederacy declare 11 favor. A'nuran discards Palace Keep (4) gaining rank 1. Confederacy discards Ecological Testing Site (1) gaining rank 2. Houses Irhaln, Emerald Cross, Weotch and Monkey declare 10 favor. Irhaln discards House Mentat (4) gaining rank 3. Emerald Cross discards Spice Harvester (3) gaining rank 4. Monkey discards CHOAM Delegate (2) gaining rank 5. Weotch discards Approximation Analysis (0) gaining rank 6.
1) Place subdued house card.
2) Engage Wallach IX for 3 favor (11+3 = 14)
3) Petition Plasteel Industries for 2 solaris.
Confederacy passes. Distrans: "Good luck to House A'nuran". The other Houses, not wishing to incur the wrath of the Sisterhood, follow Confederacy's lead. Plasteel Industries is successfully petitioned. (18-2=16)
4) Petition CHOAM Directorship for 3 solaris
Confederacy,Monkey, Irhaln and Emerald Cross pass. Weotch bids 4. A'nuran bids 5. House Weotch bids 6 solaris. House A'nuran passes. Weotch blocks the petition (20-3=17 sol).
5) Buy 3 spice (16-1-1-1=13 solaris; 0+3=3 spice; Guild Hoard = 16-3=13 spice; CROE stays at 1).
6) Buy 2 favor (14+2=16 favor; 13-4=9 solaris).
Orders executed.
Siegbedingungen 1. Wohlstand und Einfluß beweisen: 10 Ehre + 10 Spice ansammeln + Heimatwelt bzw. Ally aktivieren. 2. Arrakis beherrschen: Dune, Arrakeen, Carthag, Minor Erg, Imperial Basin und Open Bled regieren und alle 6 aktivieren. 3. Als einziger Spieler übrig sein. Spieler werden eliminiert wenn sie Housekarten auf die Hand ziehen müssen, aber nicht können, weil sie A) 0 oder weniger Ehre besitzen oder B) ihr House Deck leer ist.
Regeln (englisch) - Spielrunde ausführlich (englisch) - Spielrunde kurz (englisch) / (deutsch) - Beispiel-HausIntervall (deutsch)