Language: | History: PBEM LK1 - Turn 0 - 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10other recorded PBEM-Games: LK1 - BCO10
Turn : 4 - Interval: House interval Mondschmuggler
6| C 5| R 4| O 3| E 2|XXXXXXXXXXXXXX 1| ---------+------------------------ Turn |01 2 3 4 5 6 ... Interval|-1234123123123123123...
Dune
Carthag
CHOAM Delegate CHOAM League Peer of the Realm
Glossu Rabban Harkonnen Battalion
Event
House Swordmaster
Iaken Nefud
Suspensor Technologies
Atreides Propagandist #1 Assassin Cohort
Atreides Propagandist #2
Paul Atreides Kindjal
Arrakeen
Caladanan Exports
Siridar Tithes
Thufir Hawat
Dune House Frigate
Spacing Industries
Ereignis #1
Ereignis #2
Trafficking Partnership
Guard Commander Stunner Vanguard Battalion
Imperial Basin
House interval - DaKa: 1. Engage Caladan (1+5=6 Solari). 2. Engage Suspensor Technologies (6+3=9 Solari). 3. Initiate petition for Caladanan Exports. DaKa bids 2. Mondschmuggler, Cox pass. DaKas petition for Suspensor Technologies is successful (9-2=7 Solari). 4. Initiate petition for Siridar Tithes. DaKa bids 3. Mondschmuggler, Cox pass. DaKas petition for Siridar Tithes is successful (7-3=4 Solari). 5. Initiate petition for Thufir Hawat. DaKa bids 4. Mondschmuggler, Cox pass. DaKas petition for Thufir Hawat is successful. House DaKa: Declaration tactic: Engage Atreides Propagandist #1, tu reduce deployment cost for Thufir Hawat by 2 Solari . House DaKa: Declaration tactic: Engage Atreides Propagandist #2, tu reduce deployment cost for Thufir Hawat by 2 Solari . --> House DaKa pays 0 Solari for Thufir Hawat. 6. Deploy Kindjal, assigned to Paul Atreides (4-1=3 Solari). 7. Initiate duel rite: Dakas Paul Atreides vs. Cox' Glossu Rabban. Attacker Declaration & Activation: Paul Atreides. Defender Declaration & Activation: Glossu Rabban Resolution: Paul Atreides (Force 4) vanquishs Glossu Rabban (Resistance 3). Glossu Rabban (Force 0) does not affect Paul Atreides. Consequences: House Cox loose 1 Favor (14-1=13 Favor). 8. End House interval.
House interval - Mondschmuggler: 1. Engage False Wall South (0+3=3 Solari). 2. Engage Spacing Industries (3+4=7 Solari). 3. Deploy Dune (7-3=4 Solari). 4. Engage Carthag (4+5=9 Solari). 5. Engage Trafficking Partnership and Deploy House Frigate, assigned to Dune. 6. Initiate petition for Imperial Basin. Mondschmuggler bids 3. Cox, DaKa pass. Mondschmugglers petition for Imperial Basin is successful (9-3=6 Solari). 7. End House interval.
Abschlußintervall: 1. Imperial-Verwaltungsphase (Ablage und Nachschub) 2. Haus-Verwaltungsphase (Ablage und Nachschub)
Siegbedingungen 1. Wohlstand und Einfluß beweisen: 10 Ehre + 10 Spice ansammeln + Heimatwelt bzw. Ally aktivieren. 2. Arrakis beherrschen: Dune, Arrakeen, Carthag, Minor Erg, Imperial Basin und Open Bled regieren und alle 6 aktivieren. 3. Als einziger Spieler übrig sein. Spieler werden eliminiert wenn sie Housekarten auf die Hand ziehen müssen, aber nicht können, weil sie A) 0 oder weniger Ehre besitzen oder B) ihr House Deck leer ist.
Regeln (englisch) - Spielrunde ausführlich (englisch) - Spielrunde kurz (englisch) / (deutsch) - Beispiel-HausIntervall (deutsch)